banner39

banner35

Rus televizyon kanalı RT'ye Afrika'da yasak

Rusya'nın Ukrayna'ya saldırısı nedeniyle Rus medya kuruluşu RT haber kanalı, Afrikalı uydu yayın platformu DStv'den çıkartıldı.

Afrika 03.03.2022, 21:27
Rus televizyon kanalı RT'ye Afrika'da yasak

DStv'nin bağlı olduğu Multi-Choice isimli yayıncı kuruluştan yapılan açıklamada, Rus medya kuruluşu RT haber kanalının ikinci bir duyuruya kadar DStv platformundan kaldırıldığı duyuruldu.

Açıklamada, bu kararın Avrupa Birliği'nin Rusya'ya uygulanan yaptırım kararı doğrultusunda alındığı bilgisi paylaşıldı.

Öte yandan Güney Afrika'da muhalefet partisi Ekonomik Özgürlük Savaşçıları (EFF), Multi-Choice'un aldığı bu kararı kınadı.

EFF'den yapılan yazılı açıklamada, "Multi-Choice, DStv hizmetine para ödeyen tüketicilerin hem basın özgürlüğünü hem de haklarını baltalayan bir hamleyle, Avrupa'daki bu karmaşık çatışmada, tüketicilerin hangi haber kaynağını izlemesi gerektiğini seçip, hangi içeriklerin izlenmesi gerektiğini dikte etti." değerlendirmesinde bulunuldu.

DStv'nin Güney Afrika Cumhuriyeti başta olmak üzere Sahra Altı bölgesinde 20'den fazla ülkede milyonlarca kullanıcısı bulunuyor.

Kaynak: AA
Yorumlar (0)
28
açık
Günün Anketi Tümü
Türkiye Esed rejimiyle diyalog kurmalı mı?