banner15

RSF'yi CIA mi Finanse Ediyor?

Fransız yazar Maxime Vivas, "Kötülük İmparatorluğu ABD" adlı kitabında, Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü’nün (RSF) CİA tarafından finanse edildiğini iddia etti. Vivas, Ocak 2005’te CİA ile birlikte çalışan bir şirket üzerinden RSF’ye 40 bin dolar

RSF'yi CIA mi Finanse Ediyor?

Metro gazetesinin 5 Nisan 2006 tarihli sayısına bir mülakat veren Fransız yazar Maxime Vivas, Danielle Bleitrach ve Viktor Dedaj ile birlikte hazırladığı ‘’Kötülük İmparatorluğu ABD’’ adlı kitabına ilişkin konuştu. Kitapta RSF’nin CİA’nın yan kuruluşlarından biri tarafından finanse edildiği ileri sürülüyor. Yazarın iddiasına 6 Nisan’da RSF tarafından yanıt verildi. İddiaları yalanlayan RSF, gelir kaynaklarının nereden geldiğini açıkladı ve dava açma hakkını saklı tuttuğu uyarısında bulundu.

Vivas, RSF’ye verdiği cevabında, RSF’nin açıklaması ve dava hakkını saklı tutmasının "yalandan daha boş ve tehdit içerikli’’ olduğunu belirterek, RSF’nin kendisi hakkında dava açmayacağını, bunun yalan olduğunu söyledi. Vivas, Metro gazetesinin RSF’ye verdiği cevabını belki yayınlamayacağını ve bunu sona erdirmek istediğine işaret ederken, ‘’anlıyorum her ne kadar bir tehdit ile son bulsa da. Yazık. Yalancıların maskelerini düşürüyorum’’ dedi.

Gazeteye verdiği röportajında, Amerika’nın tehdidi altında bulunan Venezuella ve Küba’nın durumlarına dikkat çekerek, Venezuella’da gazetelerin hiç endişelenmeden kendi yöneticilerinin katledilmesi için çağrıda bulunduğunu kaydetti. Bir muhalif gazetenin, ‘’Chavez bir köpek gibi ölmeli’’ dediğini söyleyen Vivas, dünyanın başka hiç bir ülkesinde bunun mümkün olamayacağını belirtti.

‘KÜBA’YA İLİŞKİN HABERLER YALAN’

Küba’nın gösterildiği gibi olmadığını söyleyen Vivas şunları ifade etti: ‘’Küba dünyada doktorların en fazla olduğu yerdir, çocuk yaştakilerin ölüm oranı ABD’ninkinden daha az ve ortalama hayat süresi tüm Latin Amerika’dan daha uzun. Okuma yazma bilmeme ortadan kayboldu ve açlık yok. Kıtadaki diğer ülkelerin aksine -Amerika dahil- Küba’da işkence de yok. Her yıl Birleşmiş Milletler adanın maruz kaldığı ablukayı kınıyor. Bununla birlikte 45 yıldır bu küçük ülke ABD’ye kafa tutuyor."

‘DARBEYİ KUTLAYAN TEK SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜ RSF’

Basın özgürlüğüne ilişkin ise Vivas şu görüşlerini açıkladı: ‘Oy hakkı sosyal adalet olmadan bir işe yaramaz. Oy kullanmak için okumayı bilmek ve sağlıklı olmak gerekiyor. Tıpkı tüm basın gibi, haber hep aynı ise, iktidar karşıtı değilse bir değeri yok... bu RSF’nin hoşuna gitmiyor. Sadece yoksul ülkelerdeki basınla ilgilenen RSF, Chavez’e karşı devlet darbesi yapan Petro Carmona’yı kutlayan tek sivil toplum örgüttü. 48 saat sonra Chavez halk tarafından yeniden iktidara taşındı. CIA’nın ekran kuruluşları tarafından finanse edilmiş sivil toplum örgütünden güzel bir demokrasi dersi!’’ RSF, Vivas’ın bu iddiasının da doğru olmadığını belirterek,sadece yoksul ülkelerle ilgilenmediklerini, ABD’de tutuklunan gazetecilere ilişkin ayrıntılı bilgiler veren veren tek organizasyon olduğunu belirtti. 2006 yılının başından beri Almanya, Fransa, Avustralya, Kanada, İspanya, ABD, İtalya, Japonya, Portekiz ve İsviçre’deki basın ihlallerini defalarca kınadıklarını belirten RSF, ‘’bu ülkeleri yoksul olarak nitelenebilir mi?’’ diye sordu.



Nisan 2002’de Pedro Carmona’yı kutladıklarına ilişkin iddiaya ise, ‘’o döneme Başkan’ın (Chavez) basına karşı otoritarizmini kınadıysak da, aynı zamanda ‘aşırı anti-Chavezciliği’ ve yalan haber yayımlamaktan tereddüt etmeyerek Chavez’e yakın gazetecilerin yaşamını tehlikeye sokan bazı medya kuruluşlarını da eleştirdik’’ dedi.

RSF, CIA tarafından finanse edildiğine dair Vivas’ın açıklamasına şöyle cevap verdi: ‘’İftira. Örgütümüzün hesapları –kamu yararı olarak bilinen- kamu ve bağımsız çalışan komisyon üyeleri tarafından tasdik edilmiş. 2005 yılında gelirimizin yüzde 52’si fotoğraf albümlerimizin satışından, yüzde 20’si teşvik kuruluşlarından, yüzde 14’ü özel ve kamu sübvansiyonlarından ve yüzde 7’si bağışlardan oluştu.’’

RSF MUHABİRİ DARBEYİ ‘DEMOKRASİNİN ZAFERİ’ OLARAK NİTELEDİ

Vivas ise RSF’ye verdiği ve basında yer almayan cevabında, 11 ve 14 Nisan 2002’de Venezuella’da yapılan devlet darbesi sırasında RSF’nin tavrını şöyle değerlendirdi: ‘’12 Nisan’dan itibaren, RSF yeni ‘makamlara’ hitap ediyordu (bu da defakto olarak bu makamları tanımak anlamına geliyor). RSF eski ‘devlet başkanından’ söz ederek şöyle sonuçlandırıyordu: ‘(...) Hugo Chavez gece ordunun baskısı altında istifasını imzaladı.’ Oysa Chavez, ordu içindeki ve sokaktaki yandaşlarını demoralize etmemek için istifa etmemişti. Tersini söylemek yüksek politik bir eylemdir.’’

Venezuella’nın başkenti Caracas’ta RSF’nin iki muhabirinden biri olan Ewald Schwarenberg’e dikkat çeken Vivas, bu El Nacional gazetesinde çalışan gazetecinin 12 Nisan tarihli yazısında devlet darbesini selamlayarak olayı ‘’demokrasinin zaferi’’ olarak tanımladığına işaret etti. Vivas eski devlet başkanı Carlos Andrés Pérez’in 25 Temmuz 2004’te bu gazeteye yaptığı açıklamada, ‘’Chavez’i devirmek için çalışıyorum. Şiddet bize onu devirme imkanı tanıyacak. Chavez köpek gibi ölmeli’’ dediğini hatırlattı. Vivas bu gazetenin RSF için kötü bir ortaklık olduğunu belirtti.

RSF politolog olan diğer muhabiri Maria José Perez’in ise Chavez karşı muhalefetin danışmanı olduğunu belirten Vivas, söz konusu kişinin 22 Ekim 2002’de El Universel gazetesine şöyle yazdığını kaydediyor: ‘Kkalbim isyancı askerler, ulusal rengimiz altında yürüyen bu onurlu insanlar insanlar için çarpıyor.’’

‘CIA’NIN PARAVAN KURULUŞUNDAN 40 BİN DOLAR ALDI’

RSF’in zengin ülkelere de müdahale ettiğine ilişkin açıklamasına cevap veren Viva, bunun göz boyama olduğunu söyleyerek, hiç birinin bugün RSF’in internet sayfasının başında yer almadığını kaydetti. Vivas, ‘’RSF bazen güçlü ülkeleri de protesto ediyor ama hiç bir zaman bunlara karşı olağanüstü bir eyleme girişmiyor ve özellikle de son yıllarda dünyada en fazla gazeteciyi öldüren ülke olan ABD'ye’’ dedi.

ABD dolarları konusuna ise biraz daha açıklık getiren Vivas, 11 Mart 2005’te Diana Brahona’nın Northern California Media Guild’de RSF’nin Amerikan hükümet fonlarından NED ((National Endowment for Democracy) aracılığı ile para aldığını belirtiyor: ‘’İnsan hakları avukatı Eva Golinger, NED ve USAID üzerinden Venezuella karşıtı, çoğu devlet darbesine karışmış özel medya ve muhalif gruplara 20 milyon dolardan daha fazla para aktarıldığını ortaya çıkardı. NED, RSF’ye Ocak 2005’te yaklaşık 40 bin dolar verdi’’

‘CIA PARAVAN KURULUŞLARI RSF SPONSORU’

Latin Amerika’da uzmanlarından eski bir CIA ajanı Philip Agee de 25 Mart 2005’te Jonah Gindin isimli gazeteciye verdiği mülakatta NED’in CIA ile çalıştığını söylüyordu.

Vivas, Nikaragua’da sandinistlere (Somoza diktatörlüğünü yıkanlar) karşı, "CIA ve NED’in Via Civica isimli ortak bir yurttaşlık cephesi kurduğunu belirtirken, 2002’den beri Küba’ya karşı diğer bir sponsorun RSF olduğunu kaydediyor: ‘’Center For a Free Cuba, Küba iktidarını devirmek için kuruldu ve Frank Calzon isimli CIA ajanı tarafından yönetiliyor.’’

Vivas, RSF sitesindeki 8 Temmuz 2005’li metinde (halende duruyor) şunların belirtildiğini aktarıyor: ‘’... ABD tarafından elde ettiğimiz tek yardım Center for a Free Cuba ve National Endowment for Democracy (NED) vakıflarınınkidir.’’

Aynı site üzerinde arandığında, ‘küçükte olsa’ sponsor listesi içinde CIA’nın, milyarder ve kodaman George Soros tarafından yönetilen paravan şirketi, Open Society Institute’nin de bulunduğunu kaydediyor. Bu şirketin hükümetleri devirmek için yer altı çalışmalarında çok aktif olduğunu belirten Vivas, ‘’neden RSF kendi sponsorlarını Metro okuyucularından saklıyor?’’ diye sordu.

Güncelleme Tarihi: 06 Temmuz 2018, 09:31
YORUM EKLE

banner39

banner50

banner47

banner48