Beş yeni süper yıldız keşfedildi

İkisi 15 milyon ışık yılı uzaklıktaki M83 galaksisinde, üçü 18 ve 26 milyon ışık yılı uzaklıktaki NGC 6946 ve M51 galaksilerinde yer alan beş yıldız keşfedildi

Bilim Teknoloji 07.01.2016, 09:48 07.01.2016, 09:48
Beş yeni süper yıldız keşfedildi

Gök bilimciler, 10 bin ışık yılı uzaklıktaki Carina takımyıldızında yer alan "Eta Carinae" yıldızına benzeyen beş süper yıldız keşfetti.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) uzmanlarından Rubab Khan, ABD Astronomi Topluluğu'nun Florida eyaletine bağlı Kissimmee kentinde düzenlenen yıllık toplantısında yaptığı konuşmada, keşfedilen yıldızların, Dünya'dan 10 bin ışık yılı uzaklıktaki Carina takımyıldızında yer alan "Eta Carinae" yıldızına benzediğini belirtti.

Yeni bulunan yıldızlardan ikisi 15 milyon ışık yılı uzaklıktaki M83 galaksisinde, diğer üçü de 18 ve 26 milyon ışık yılı uzaklıktaki NGC 6946 ve M51 galaksilerinde yer alıyor.

"Eta İkizleri" olarak adlandırılan yıldızları Hubble ve Spitzer uzay teleskoplarını kullanarak bulduklarını kaydeden Khan, keşfin devasa yıldız sistemlerinin doğuşuna ve geçirdikleri evrime ışık tutacağını vurguladı.

Güneş'ten 5 milyon kez daha parlak ve 90 kat daha büyük olduğu sanılan Eta Carinae yıldızında, 1840'larda şiddetli patlamalar meydana gelmişti. Yıldız, patlamalar sırasında uzaya Güneş'in 10 katı kütlesinde gaz ve toz fırlatmıştı.

Süper yıldızların keşfi, "Astrophysical Journal Letters" dergisinde de yayımlandı.

Yorumlar (0)
25
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Türkiye Esed rejimiyle diyalog kurmalı mı?