banner15

AKP-İran haberini yapan gazeteci tescilli ajanmış

Ak Parti'yi İran'la ilişkilendirmeye çalışan gazetecinin tescilli ajan olduğu ortaya çıktı.

AKP-İran haberini yapan gazeteci tescilli ajanmış

 

Dünya Bülteni / Haber Merkezi 

İran’ın AK Parti’ye 25 milyon dolar yardım yaptığı iddiasını ortaya atan İngiliz gazeteci Coughlin’in İsrail gizli servisi MOSSAD ve İngiliz teşkilatı MI6’dan ‘beslendiği’ ortaya çıktı

Star'ın haberine göre, İran’ın AK Parti’ye 25 milyon dolar yardım yaptığı iddiasıyla gündeme gelen İngiliz The Telegraph gazetesinin dış politika editörü Con Coughlin’in “haberlerini İngiliz istihbarat servisi MI6’den aldığını” itiraf ettiği ve bu nedenle çok sayıdaki haberinin gazetenin internet sitesinden çıkarıldığı ortaya çıktı. Coughlin’in 1995’te yine Telegraph’ta, “İngiliz bankacılık kaynaklarına dayanarak” Libya lideri Kaddafi’nin oğlunun kalpazanlık yaptığıyla ilgili bir haber yayınladı. Ancak Kaddafi dava açınca Telegraph mahkemeye “Coughlin’in kaynağı ‘Batılı istihbarat kurumudur” bilgisini verdi. Dönemin Londra Savcısı David Hooper, yıllar sonra yazdığı kitapta Coughlin’in kaynağının İngiliz Dış İstihbarat Servisi MI6 olduğunu yazdı. Coughlin’in karanlık geçmişini ortaya seren Guardian yazarı David Leigh de, MI6 ve MI5’le çalışan gazetecileri deşifre ettiği yazısında, en fazla Con Coughlin’e dikkati çekerek, Coughlin’in düzenli olarak İsrail gizli servisi MOSSAD ve MI6’dan beslendiğini yazdı. 

44 HABERİ KANITSIZ, YÖNLENDİRME

Coughlin, son yıllarda İran hakkında çoğu daha sonra yalan çıkan haberle gündeme geldi. “İran’a Ambargoya ve Askeri Harekata Karşı Kampanya” (CASMII) adlı gözlemci örgütünün hazırladığı raporda, Coughlin’in 29 Ekim 2005 -10 Ekim 2006 arasında İran hakkında yazdığı 44 haberin incelemesinde şu sonuçlara ulaştı: Haberlerdeki kaynakların tamamının kimliği gizli ve “Batılı kıdemli istihbaratçı” ya da “Dışişleri yetkilisi” diye anılıyor. Haberlerin tamamı İran’a karşı pozitif diplomatik çabaların yoğunlaştığı kritik anlarda yayınlanıyor.

HABERLERİN HEDEFİ ÇATIŞMA ÇIKARMA

Coughlin’in haberlerini, İran-İngiltere diyaloğunu savunan “Westminster Committee on Iran” da inceledi ve İngiliz Başın Şikayet Komisyonu’na şikayet etti. Komisyon şikayeti haklı buldu ve haberler gazetenin web sitesinden çıkarıldı. “İngiliz Amerikan Güvenlik Enformasyonu Konseyi” Başkanı Paul Ingram da, “Coughlin, İran hakkında başka yerde yayınlanmayan delili ve destekleyici belgesi olmayan haberler yayınlıyor. Bu tür iddialar özellikle ‘askeri çatışmalara götürücü’ olmaları nedeniyle oldukça tehlikeli” şeklinde açıklama yapmak zorunluluğu duydu.

Güncelleme Tarihi: 17 Eylül 2010, 11:42
YORUM EKLE

banner39

banner36

banner37

banner35