Rudaw TV, Türksat üzerinden yayına başladı

Barzani'nin kanalı olarak bilinen Rudaw TV, geçen hafta Turksat 3A/2A uydusunda yayına başladı

Rudaw TV, Türksat üzerinden yayına başladı

Dünya Bülteni / Haber Merkezi

Kuzey Irak'ta Barzani yönetimine yakınlığı ile tanınan aynı isimli gazetesi bulunan, Ortadoğu ve Avrupa ülkelerine yönelik uydulardan yayın yapan Rudaw TV, geçen hafta Turksat 3A/2A uydusunda 12562 V 25000 frekansı ile yayına başladı. Son dönemde PKK çizgisindeki yayın organlarının yayın politikasını sık eleştirdiği Rudaw TV’nin Barzani’nin hafta sonunda Türkiye ’ye yaptığı ziyaretten hemen önce Turksat’ta yayına başlaması dikkat çekti.

Diğer taraftan PKK çizgisinde yayın yaptığı için Danimarka’da yayın ruhsatı iptal edilen 'Nuçe TV' ile 'Mezopatamya TV' ekranlarının karartılması ardından örgüte yakın yayın politikası izleyeceği belirtilen iki yeni kanal Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’ya yönelik yayın yapan Hotbird uydusunda test yayınlarına başladı.

Kapatılan Mezopotamya TV’nin yerine ‘Med Müzik’, ‘Nuçe TV’ yerine ise ‘Med Nuce’ kanalları test yayınlarına başladı.

Güncelleme Tarihi: 19 Kasım 2013, 13:34
banner53
YORUM EKLE

banner39