İçinden 'Beyaz Saray' geçen bir haberin sanal öyküsü

Beyaz Saray'dan Yeni Şafak muhabirine gönderilen e-mailin içeriğini Yeni Şafak muhabirinden saatler önce Vatan Gazetesi'nin muhabiri gördü ve internette paylaştı. Yeni Şafak bu skandalı Beyaz Saray'a sordu. Beyaz Saray'dan ise henüz bir cevap yok

İçinden 'Beyaz Saray' geçen bir haberin sanal öyküsü

Dünya Bülteni / Haber Merkezi

Başbakan Erdoğan'ın bir televizyon programında açıkladığı "Obama ile Gülen konusunda görüştük. Olumlu baktı" şeklindeki açıklamalarıyla Beyaz Saray'dan yalanlama yapıldığı yönündeki iddialar ilginç bir olayı ortaya çıkardı.

Türk basınında yer alan ve Beyaz Saray'a dayandırılan "Obama böyle bir şey demedi" şeklindeki haberlerin aslını öğrenmeye çalışan Yeni Şafak gazetesi muhabiri, ilginç bir olayla karşılaştı. Yeni Şafak muhabiri, Başbakan Erdoğan ile ABD Başkanı Obama arasındaki görüşmeyle ilgili ABD Büyükelçiliği üzerinden Beyaz Saray'la temasa geçti. Ulusal Güvenlik Konseyi, muhabirin temasını üçüncü taraflara sızdırdı.

İddiaya göre, Yeni Şafak'tan Sinem Köseoğlu'nun ABD Büyükelçiliği ve Beyaz Saray Ulusal Güvenlik Konseyi (NSC) sözcüsü Caitlin Hayden ile yazışması Vatan Gazetesi Washington Muhabiri İlhan Tanır'a sızdırıldı.

Yeni Şafak Gazetesi'nin 9 Mart Pazar günü 'Rezalet diz boyu' manşeti, Vatan Gazetesi'nin Washington'daki serbest muhabiri İlhan Tanır'ın Beyaz Saray'dan kendisine yapıldığını iddia ettiği resmi açıklamaya ve 8 Mart sabahı kendi bloğunda yayınlanması ancak mensubu olduğu gazetenin ne internet sitesinde ne de matbu gazetesinde yayınlanmamış olmasına dikkat çekiyordu. Haberde aynı gün İsrail Projesi adlı lobinin Beyaz Saray üzerinden yalanlamasına yer verildi.

SKANDAL BÖYLE GELİŞTİ

Tanır'ın Beyaz Saray'dan üst düzey bir yetkiliden Başbakan Erdoğan'ın 'mesaj alındı' ifadesine yönelik yalanlama geldiği iddiası üzerine Sinem Köseoğlu, pazartesi günü öğlen saatlerinde ABD Ankara Büyükelçiliği'ni arayarak Halkla İlişkiler bölümünden bir asistan ile görüştü. Cumartesi günü İlhan Tanır'ın Başbakan'ın açıklamasına dair bir yalanlama haberi yaptığını, Beyaz Saray'dan hiçbir resmi açıklamaya ulaşılamadığını belirterek bilgi verilmesini rica etti.

ABD'YE YÖNLENDİRDİ

Kısa bir süre sonra Büyükelçilik'teki asistan, Köseoğlu'na telefon ile dönüş yaparak iddia edilen yalanlamanın Beyaz Saray'ı ilgilendirdiğini söyledi. Beyaz Saray'ın santral numarasını Yeni Şafak muhabirine gönderen kişi telefonla basın odasını arayarak bilgi alınabileceğini iletti. Öğleden sonra 15.30 civarında ofis dışında bir röportaja giden muhabir aradaki 6 saatlik zaman farkından ötürü Beyaz Saray'ı aramayı akşam saatlerine erteledi.

TANIR'A ADIM ADIM BİLGİ

Saat 19.15 civarında elektronik posta kutusunda Beyaz Saray NSC Sözcüsü Caitlin Hayden tarafından bir posta geldiğini gören Yeni Şafak muhabiri, tekrar haber merkezine döndüğünde postanın Hayden tarafından kendisine saat 16.00 civarında gönderildiğini gördü. Muhabir Köseoğlu'dan başka kimsenin görmesine imkan olmayan bu elektronik postanın varlığı İlhan Tanır tarafından anında öğrenildi.

Tanır, Türkiye saatiyle saat 17.00 civarında Twitter hesabından Yeni Şafak Gazetesi'nin ABD Büyükelçiliği ile görüştüğünü ve Yeni Şafak muhabirine Beyaz Saray tarafından posta gönderildiğini yazdı. Muhabir daha mesajını okumamışken Tanır bu bilgiyi internet ortamında paylaşmış oldu.

MUHABİR BUNUN NASIL OLDUĞUNU SORDU

Beyaz Saray Sözcüsü Hayden'e bir e-posta daha gönderen Yeni Şafak muhabiri, ikili ve özel yazışmasının ve ayrıca elçilik ile yapılan telefon görüşmesinin Tanır tarafından bilindiğini belirterek, Tanır'a Beyaz Saray'dan kim tarafından, nasıl ve neden servis edildiğini sordu. Beyaz Saray'ın yakın zamanda açıklama yapması bekleniyor.

NE OLMUŞTU?

8 Mart'ta saat 01. 00 sularında İlhan Tanır, Twitter hesabından yaptığı açıklamada Obama-Erdoğan telefon görüşmesine yönelik olarak Erdoğan'ın 'mesaj alındı' ifadesinin Beyaz Saray tarafından yalanlandığını belirtti. Yalanlamanın ise üst düzey bir Beyaz Saray yetkilisi tarafından şahsına elektronik posta yoluyla gönderildiğini söyledi. Ancak Vatan Gazetesi cumartesi günü bu haberi ne matbu baskıda ne de internette yayınladı. Gazete haberi pazar günü iç sayfada imzasız kullandı. Doğan Haber Ajansı ise aynı yalanlamayı "İsrail Projesi (TIP) isimli ABD merkezli İsrail lobi kuruluşu yalanladı" diyerek servis etti. Ancak TIP, İlhan Tanır'ın haberini servis etti. DHA ise Obama'nın 'mesaj alındı sözünü' yalanlayan taraf olarak TIP'i gösterdi.

Güncelleme Tarihi: 12 Mart 2014, 13:36
YORUM EKLE

banner39